Preguntes freqüents

Resol els teus dubtes

T'expliquem com funciona l'acollida. És ben fàcil!

Quan es duu a terme l'acollida

Normalment els nens i nenes arriben a finals de juny, pels voltants de Sant Joan. El vol de tornada a Minsk acostuma a ser o ben a final d’agost o els primers dies d’agost.

Puc acollir més d'un infant

Sí. Algunes famílies, fruit de la bona experiència, acaben acollint més d’un infant. Tanmateix, també es pot fer des de l’inici.

Quin cost té l'acollida per les famílies?

L’acollida té un cost anual que es cobreix amb les principals fonts d’ingressos: les subvencions i les activitats que fem al llarg de l’any per recollir diners. Donat que aquestes fonts no cobreixen el total, cada any marquem una xifra que cada família ha d’abonar per poder acollir. Els darrers anys ha estat de 300€ per infant.

Quines activitats es realitzen per recollir diners?

Pot variar cada any, però normalment fem participacions de loteria o panera per Nadal i un bingo solidari durant la primavera. Si tens alguna idea o projecte que ens ajudi a recollir diners per costejar l’acollida, fes-nos-la saber!

Què he de fer durant l'acollida?

El més important és el que ja tens present: cuidar i estimar l’infant tot el que puguis. Més enllà d’això, poca cosa:

• El dia d’arribada i de tornada, anem a l’aeroport per rebre’ls i acomiadar-los.
  • Un dels primers dies de l’estada, ens reunim tots a Gelida per ferun berenar de rebuda i la fotografia oficial.
  • Seràs responsable del dinar i sopar de la monitora dos o tres dies durant l’estada.
  • Els darrers dies de l’estada, fem un sopar de comiat on ens reunim famílies, infants i amics.

Què he de fer mentre no hi ha acollida?

Els membres de l’associació ens reunim unes poques vegades durant l’any per preparar l’acollida i els actes per recollir diners.

Els membres de la junta, ens reunim algunes vegades més i vehiculem l’acollida.

Puc col·laborar encara que no aculli?

Seria fantàstic! Pots col·laborar amb els actes que fem durant l’any, amb l’organització, o pots fer una aportació econòmica. Escriu-nos!

Quines edats tenen els infants?

Qualsevol menor d’edat a partir del 7 anys pot ser acollit.

Es pot continuar acollint majors d'edat?

Des de l’associació, t’ajudem a tramitar l’estada dels nois i noies que han estat acollits durant anys i volen continuar venint. Tanmateix, l’estada dels majors d’edat no és l’obejcte de l’associació.

Puc escollir si vull acollir un nen o una nena?

Pots fer-nos arribar la teva preferència i normalment es pot complir. La decisió dependrà de les organitzacions bielorússes amb les que col·laborem.

Fes-nos arribar els teus dubtes

Ens Ajuden

Gràcies a ells podem fer aquesta experiència realitat.